בדיקת מי שפיר בשבוע 35 – הבדיקה שחושפת את הרצף הגנטי של העובר שלכן!

בדיקת מי שפיר עושים רק עם המומחים!

בדיקת מי שפיר בשבוע 35בדיקת מי שפיר היא בדיקה המבוצעת בנשים בהריון במטרה לבדוק את המטען הגנטי של העובר. מי השפיר הם כלל הפרשותיו של העובר המקיפים אותו כבר מהשלבים הראשונים של ההריון. המים הללו משמשים כמעין בולם זעזועים ושכבת מגן לעובר, כך שגם אם האם מקבלת מכה בבטן או זזה בחדות, העובר לא מרגיש זאת. אם גם אתן נדרשות לעבור בדיקת מי שפיר בשבוע 35, חשוב שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות. בשורות הבאות נכיר מקרוב את הסיבות השכיחות ביותר בגינן נשים רבות נאלצות לעבור את הבדיקה, נבין מה ניתן לבדוק בבדיקה ונכיר את תרכובת מי השפיר. אז לפני שאתן מתחילות לחשוש מבדיקת מי שפיר, המשיכו לקרוא את הפסקאות הבאות.

 

בדיקה פשוטה, קלה ולא מסוכנת – פחות מ 1% מסך כלל הנבדקות התמודדות עם הפלה בעקבות הבדיקה

תחילה חשוב להדגיש ולומר כי בדיקת מי שפיר בשבוע 35 אינה נחשבת לבדיקה מסוכנת. נשים רבות חוששות מבדיקה מסוכנת שעלולה לפגוע בהתקדמות ההריון, ולכן חשוב להדגיש ולומר כי מדובר בבדיקה בטוחה למדי. בעזרת מכשור רפואי מתקדם, הרופא רואה את העובר לאורך הבדיקה כולה, כך שהסיכוי שהוא יפגע בו במהלך הדגימה שואף לאפס. אחוז הנשים שמתמודדות עם הפלה בעקבות הבדיקה נמוך מ 1%. אז לפני שאתם מתחילות להילחץ, חשוב לזכור כי כיום יש מכשור מתקדם המאפשר לבצע את הבדיקה בצורה בטוחה למדי.

מדוע מבצעים בדיקת מי שפיר? כל מה שניתן ללמוד מתוצאות הבדיקה

שנית, חשוב שתכירו את אופי הבדיקה. מטרת הבדיקה היא לבדוק את המטען הגנטי של העובר בכדי לשלול שלל חששות למומים הקשורים לכרומוזומים. אחד המומים השכיחים ביותר שניתן לשלול בעזרת בדיקת מי שפיר הוא כמובן תסמונת דאון. מי השפיר כוללים את כל הפרשותיו של העובר בתוספת תאים מהקיבה ומהעור שהעור משיל במהלך התפתחותו. התאים הללו מאפשרים לרפואה המתקדמת לדגום את הרצף הגנטי שלו ולזהות מומים ושנים עוד בהיותו בבטן אימו. חשוב להדגיש כי ברוב המקרים בדיקת מי השפיר נעשית עד שבוע 22, אך במקרים חריגים ניתן לבצע אותה גם לאחר מכן, בשבוע ה 35. עוד חשוב להדגיש כי לא כל אישה בהריון צריכה לעבור בדיקת מי שפיר. אז מי כן?

 

לא כל אישה נדרשת לעבור בדיקת מי שפיר – אז מי כן?

הנשים שנדרשות לעבור בדיקת מי שפיר הן נשים מעל גיל 35, נשים שנמצאו ממצאים חושדים בבדיקות השגרתיות שלהן במהלך ההריון, נשים או גברים שנמצאו בעלי סיכון מוגבר למחלה גנטית בבדיקות מקדימות, נשים שנמצא בדמם חלבון עוברי מוגבר ועוד. רופא מקצועי ומנוסה יודע בדיוק מתי הוא צריך להמליץ לבצע בדיקת מי שפיר בשבוע 35.

ד"ר אמנון ראובן: דיקור מי שפיר
ד"ר אמנון ראובן: דיקור מי שפיר

אמנון ראובן מייסד המרכז לדיקור מי שפיר, מנהל היחידה האם והעובר במרכז. אמנון מגיע עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, מנהל פורומים מקצועיים, כנסים בתחום, השתלמויות ומחקרים רבים.

תוכן עניינים - על מה דיברנו במאמר?
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!