פתיחה בהליכי גירושין במהלך ההיריון

בדיקת מי שפיר עושים רק עם המומחים!

גירושין הם תהליך מורכב ומאתגר, גם כאשר הם מתרחשים בשלבים מאוחרים של חיי הנישואין. כאשר בני זוג מחליטים להתגרש במהלך ההיריון, הם נאלצים להתמודד עם אתגרים נוספים, הן מבחינה רגשית והן מבחינה משפטית.

למאמרים נוספים בנושא גירושין לחץ כאן

 

כיצד מתבצע הליך גירושין?

הליך הגירושין מתחיל בדרך כלל בכך שאחד מבני הזוג מגיש בקשה לגירושין, מציין את עילות הגירושין ומציג בפני בית המשפט מידע על נכסי הצדדים, חובותיהם, הכנסותיהם וילדיהם, אם ישנם. לאחר הגשת התביעה, בן הזוג השני מקבל את מסמכי הגירושין ויש לו פרק זמן מסוים להגיב.

אם בני הזוג מצליחים להגיע להסכמות על תנאי הגירושין, הם רשאים לנהל משא ומתן, לנסח הסכם גירושין ולהגישו לבית המשפט לאישור. עם זאת, אם הם לא מגיעים להסכמות, התיק ממשיך להתדיינות משפטית, ובית המשפט יכריע בסופו של דבר בנושאים כגון חלוקת רכוש, משמורת ילדים ומזונות.

 

הליך גירושין במהלך ההריון

כאשר האישה בהריון, תהליך הגירושין עשוי להיות מורכב יותר.

גירושין במהלך ההיריון הם טראומתיים עבור שני בני הזוג, אך במיוחד עבור האישה ההרה. היא נאלצת להתמודד עם שינויים פיזיים ונפשיים משמעותיים, כמו גם עם הלחץ של ההורות המתקרבת. במקרים רבים, היא גם חשה אשמה או בושה על כך שהיא "הורסת" את המשפחה שהקימה.

 

עריכת הסכם גירושין במהלך ההריון

בעת עריכת הסכם גירושין במהלך ההריון, ישנם היבטים ספציפיים שיש להתייחס אליהם. אחד המרכיבים הקריטיים ביותר הוא תוכנית ההורות, המתווה כיצד בני הזוג יחלקו את האחריות ההורית ואת סמכות קבלת ההחלטות עבור הילד.

תוכנית זו צריכה לכלול גם פרטים על משמורת הילדים, זמני ביקור וכל הוראות ספציפיות הקשורות ללידת הילד ולחודשים הראשונים.

בנוסף, הסכם הגירושין צריך להתייחס לעניינים כספיים, כגון מזונות ילדים ומזונות בני זוג. חישובי מזונות ילדים עשויים להיות מאתגרים במהלך ההריון מכיוון שבית המשפט צריך לקבוע את צרכי הילד בהתבסס על הכנסות ההורים וגורמים אחרים.

על בני הזוג לשקול בעת המשא ומתן על תנאי ההסכם, גם את הטיפולים של בת הזוג ההרה ואת ההוצאות הרפואיות הקשורות להריון וללידה.

 

טיפים להתמודדות עם הליך גירושין במהלך ההיריון

  1. קבלו תמיכה: חשוב לדבר עם מישהו שאתם סומכים עליו על מה שאתם עוברים. זה יכול להיות חבר, בן משפחה, מטפל או קבוצת תמיכה.
  2. פנו לקבלת סיוע מקצועי: עורך דין לענייני משפחה מנוסה יוכל לסייע לכם להתמודד עם האתגרים המשפטיים של התהליך.
  3. דאגו לעצמכם: חשוב לשמור על בריאותכם הגופנית והנפשית. הקפידו על תזונה בריאה, שינה מספקת ופעילות גופנית.
  4. התמקדו בילד שלכם: הילד שלכם הוא המרכז של העולם שלכם עכשיו. חשוב להתמקד בצרכיו ולהבטיח לו סביבה יציבה ובטוחה.

 

חשיבות הליווי המשפטי בהליכי גירושין בהריון

בהתחשב במורכבות הליכי הגירושין במהלך ההריון, חיוני לקבל תמיכה וייצוג משפטי מקצועי מעורך דין העוסק בענייני משפחה. הליווי המשפטי יכול לסייע להבטיח כי זכויותיכם ישמרו וכי תתקבל התוצאה ההוגנת ביותר בהליך הגירושין.

עורך הדין ידריך את הצדדים בכל שלב משלבי ההליך המשפטי, ויציף בפני הצדדים את האפשרויות העומדות בפניהם בכל שלב ושלב.

יתר על כן, עורך דין מיומן יכול לעזור לכם לטפל בנושאים הייחודיים הקשורים להריון, כגון קביעת הסכום המתאים של דמי המזונות, בניית תוכנית הורות מתאימה, והבטחת תמיכה זוגית מתאימה לכיסוי הוצאות רפואיות וצרכי בת הזוג ההרה בתקופה זו.

בעיקרו של דבר, ליווי משפטי בהליך הגירושין, מגדיל את הסיכוי לפתרון הוגן ושוויוני עבור כל הצדדים המעורבים.

 

סיכום

גירושין במהלך ההריון מציבים אתגרים ומורכבויות נוספות שיש לשקול ולטפל בהם בכובד ראש. החל משינוי ההליך הכללי וכלה בהתאמת ההיבטים הייחודיים של עריכת הסכם גירושין במהלך ההיריון. התהליך דורש מיומנות, וזאת על מנת להבטיח תוצאה הוגנת ולהגן על הזכויות והאינטרסים של כל הצדדים, כולל הילד שטרם נולד.

גירושין

ד"ר אמנון ראובן: דיקור מי שפיר
ד"ר אמנון ראובן: דיקור מי שפיר

אמנון ראובן מייסד המרכז לדיקור מי שפיר, מנהל היחידה האם והעובר במרכז. אמנון מגיע עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, מנהל פורומים מקצועיים, כנסים בתחום, השתלמויות ומחקרים רבים.

תוכן עניינים - על מה דיברנו במאמר?
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!