בדיקת מי שפיר בשבוע 25

בדיקת מי שפיר עושים רק עם המומחים!

בדיקת מי שפיר בשבוע 25בדיקת מי שפיר מאפשרת לחשוף את המטען הגנטי של העובר החל מהשבוע ה 16. מרבית הנשים עוברות את הבדיקה עד לשבוע ה 22, אך במקרים חריגים ניתן לבצע את הבדיקה גם בשבועות מתקדמים יותר או אף בשליש האחרון של ההריון. אם גם אתן נדרשות לעבור בדיקת מי שפיר בשבוע 25, חשוב שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות. בשורות הבאות נרחיב אודות הבדיקה, נכיר את הסיבות השכיחות ביותר בגינן נשים רבות נדרשות לעבור את הבדיקה, נגע בכל הדגשים אודות תרכובת מי השפיר, מטרתם והממצאים שניתן להגיע אליהם מדגימתם. אז רגע לפני שאתן יוצאות לבדיקה, חשוב שתמשיכו לקרוא את הפסקאות הבאות שיאפשרו לכן להכיר טוב יותר את הבדיקה שאתן צפויות לעבור.

 

הבדיקה מסוכנת? בניגוד למקובל לחשוב – בדיקת מי שפיר אינה נחשבת לבדיקה מסוכנת!

ראשית, חשוב לפתוח כבר בתחילת הדברים בנושא הסיכון בבדיקה. בניגוד למקובל לחשוב, בדיקת מי שפיר בשבוע 25 אינה נחשבת לבדיקה מסוכנת. נשים רבות חוששות מבדיקה מורכבת שעלולה לסכן את המשכו התקין של ההריון שלהן. אך בעזרת מכשור מתקדם שקיים כיום ניתן להקטין משמעותית את הסיכונים לפגיעה במהלך ההריון. נכון לכתיבת שורות אלה, פחות מ 1% מסך כלל הנשים שעוברות את בדיקת מי השפיר מתמודדות עם פגיעה בהריונן בעקבות הבדיקה. בעזרת אולטרסאונד שמכוון לעובר במהלך כל הליל הבדיקה, הרופא רואה היכן ממוקם העובר ויודע בדיוק מה עליו לעשות בכדי לדגום את מי השפיר ללא כל פגיעה.

אז מה כוללים מי השפיר ומה ניתן לבדוק מדגימתם? כל הפרטים החשובים אודות הבדיקה!

שנית, חשוב שתכירו את תרכובת מי השפיר ואת המומים השונים שניתן לגלות לאחר הבדיקה. מי השפיר הם הנוזלים המופרשים מהעובר כבר בשלבים ראשוניים מאוד להריון. הנוזלים הללו מסייעים לשמירה מיטבית, מעין שכבת מגן המעניקה בולם זעזועים לעובר. מי השפיר שמקיפים אותו מבטיחים שגם אם בטן אימו תקבל מכה או תחווה תזוזה חדה, הוא לא ירגיש זאת. מי השפיר כוללים תאי קיבה ותאי עור שמתקלף במהלך התפתחות העובר. התאים הללו נושאים את הרצף הגנטי של העובר כך שבעזרת בדיקה פשוטה ניתן לגלות שלל מומים הקשורים למטען הגנטי. המום המרכזי שנבדק בבדיקת מי שפיר הוא תסמונת דאון. חשוב להדגיש שלא כל הנשים נדרשות לעבור בדיקת מי שפיר. אז מי כן? בעיקר נשים שחלק מהבדיקות השגרתיות שלהן מעלות תוצאות מחשידות המצריכות בדיקה מעמיקה, נשים בגילאי 35 ומעלה במהלך הריונן, נשים בעלות סיכון מוגבר למחלות גנטיות שונות ועוד. בדיקה מקצועית תבטיח לכן סיכון מזערי לפגיעה כלשהי בהליך ההריון התקין.

ד"ר אמנון ראובן: דיקור מי שפיר
ד"ר אמנון ראובן: דיקור מי שפיר

אמנון ראובן מייסד המרכז לדיקור מי שפיר, מנהל היחידה האם והעובר במרכז. אמנון מגיע עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, מנהל פורומים מקצועיים, כנסים בתחום, השתלמויות ומחקרים רבים.

תוכן עניינים - על מה דיברנו במאמר?
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!