תפקיד הספורט בחברה

בדיקת מי שפיר עושים רק עם המומחים!

לא ניתן לדמיין את חיינו בלי ספורט. מהצד של המשתתפים הפעילים ומהצד של המשתתפים הפאסיביים, קרי האוהדים. לספורט יש תפקיד חשוב, חיוני ולעיתים אפילו מכריע בחברה, בקהילה ועד לרמת הפרט. הספורט מהווה חלק בלתי נפרד מהתרבות האנושית והוא כלי חברתי חשוב שעוזר לקדם קהילות ואנשים, עוזר לקדם רעיונות וכן עוזר לשפר את איכות ורמת החיים באספקטים השונים.

אפשר לחלק את התפקיד של הספורט בקהילה לשלוש רמות עיקריות:

ספורט כמקצוע – מיועד לספורטאים ולכל מי שמתעסק בתחום באופן מקצועי, בשכר. הכוונה היא למעגלים שונים שנמצאים סביבו.

ספורט כתחביב – מיועד לאנשים שעוסקים בספורט על בסיס קבוע, אך הם לא מרוויחים ממנו. למשל רצים, רוכבי אופניים, אנשים שמשחקים כדורגל או כדורסל בספורטק באופן קבוע ועוד. הם מתאמנים, מתחרים, אך עושים זאת כתחביב ולא בשכר.

ספורט כפעילות פנאי – מכוון לאנשים שמבצעים פעילות גופנית, ספורטיבית, כחלק מאורח חיים אך לא באופן קבוע ולא במסגרות מסודרות.

לצד שלושת רמות אלו, אפשר להתייחס למעגל נוסף שקשור בין ספורט לקהילה ומלמד על תפקיד הספורט בחברה, והוא המעגל של האוהדים. אלו שיושבים בבית או ביציע וצופים, לא משתתפים פעילים אך הם בהחלט מושפעים מהנעשה בענפי ספורט שונים.

תרומתם של גורמים שונים בספורט החשיבות שלהם

כאמור, ישנם מעגלים שונים של אנשים בתוך כל אחד מהרמות שציינו, כאשר לכל מעגל יש השפעה מסוימת, חיצונית ופנימית.

לדוגמא, לספורטאים יש השפעה רבה על הענף בו הם מתחרים ועל החברה כולה. יש כאלה שיש להם השפעה גלובלית ויש כאלה שיש להם השפעה מקומית ואפילו עירונית בלבד. ההשפעה שלהם נובעת ממה שהם עושים והדרך שבה הם מעוררים השראה וגורמים לאחרים להעריץ אותו ואפילו לנסות לחקות אותם.

דוגמא אחרת הם מאמנים המהווים גם מודל לחיקוי עבור ספורטאים ובכלל וגם במובנים רבים, גורם מחנך ומודל להשראה. צריך לומר, להבדיל מספורטאים, מאמנים אולי מקבלים פחות במה אך ההשפעה שלהם במקרים רבים היא הרבה יותר ממושכת. נמשכת שנים ארוכות ולא פעם חוצה דורות.

דוגמא נוספת שחשוב לציין הם בעלי מקצוע בתחום הטיפול ובפרט פיזיותרפיסטים. אלה משפיעים גם ברמה המקצועית, וכן ברמות של תחביב ופעילות פנאי.

פיזיותרפיסט עובד עם כל מי שעוסק בפעילות ספורטיבית, החל מספורטאים מקצועיים, חובבנים ואפילו אנשים שמדי פעם עושים פעילות ספורטיבית ומצאו את עצמם מתמודדים עם פציעות המחייבות טיפול ושיקום.

תפקידו של פיזיותרפיסט הוא מאוד משמעותי, בוודאי היום, כשספורטאים פועלים בעצימות מאוד גבוהה לאורך זמן, מתחרים מול גורמים אתלטיים וכישרוניים מאוד ומבקשים להאריך את זמן הקריירה שלהם ולא לסיים אותה בשלב מוקדם, כמו שהיה נהוג בעבר. פיזיותרפיסט עוזר להם לא רק להתמודד עם פציעות או לעבור תהליכי שיקום, אלא גם להתנהל נכון בזמן שגרה. מה שמאפשר להם להתאמן ולהתחרות יותר.

פיזיותרפיסט

ד"ר אמנון ראובן: דיקור מי שפיר
ד"ר אמנון ראובן: דיקור מי שפיר

אמנון ראובן מייסד המרכז לדיקור מי שפיר, מנהל היחידה האם והעובר במרכז. אמנון מגיע עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, מנהל פורומים מקצועיים, כנסים בתחום, השתלמויות ומחקרים רבים.

תוכן עניינים - על מה דיברנו במאמר?
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!