בדיקת מי שפיר בשבוע 19 – הכיני את עצמך לבדיקה

בדיקת מי שפיר עושים רק עם המומחים!

בדיקת מי שפיר בשבוע 19נדרשות לעבור בדיקת מי שפיר בשבוע 19? הגעתן למקום הנכון. בשורות הבאות נכיר מקרוב את מהות הבדיקה, הסיכונים הקיימים בבדיקה ושלל המומים שניתן לשלול בעזרתה. נשים רבות כיום נדרשות לעבור בדיקת מי שפיר בשבוע 19 במטרה לשלול שלל מומים אפשריים בעובר. אז אם גם אתן נדרשתן על ידי הרופא שלכן לעבור בדיקת מי שפיר בשבוע 19, חשוב שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות. אך לפני שנצלול לעומק הפרטים, חשוב להדגיש כי כיום יש מכשור מתקדם המאפשר להשלים את הבדיקה בצורה בטוחה למדי. רופאים מקצועיים יודעים לבצע את הבדיקה בשבוע ה 19 ללא כל בעיה. בניגוד למקובל לחשוב, בדיקת מי שפיר בשנים האחרונות נחשבת לבדיקה בטוחה למדי.

 

אין כל סיבה לדאגה – הבדיקה כוללת אחוזי הצלחה גבוהים, למעלה מ 99%

למעלה מ 99% אחוזי הצלחה לבדיקת מי שפיר בשבוע 19. עד לפני מספר שנים נשין רבות חששו לעבור את בדיקת מי השפיר בטענה כי במהלך הדגימה הרופא יכול לפגוע בעובר ולשבש את כל הליך ההריון התקין. אך חשוב להדגיש כי בשנים האחרונות יש מכשור רפואי מתקדם במיוחד שמבטיח להקטין את הסיכויים שהדגימה תפגע בעובר. בעזרת אולטרסאונד מקצועי הרופא רואה את העובר לאורך הבדיקה כולה, מה שמאפשר לו להימנע מכל מגע עם העובר. לכן, אם אתן חוששות לעבור את הבדיקה, חשוב להדגיש כי כיום למעלה מ 99% מסך כלל הבדיקות עוברות ללא כל בעיה. עוד חשוב לדעת כי הבדיקה נעשית אך ורק לאחר השבוע ה 16 להריון. לפני השבוע ה 16 ההריון עדיין לא מספיק יציב, כך שבדיקה עלולה לפגוע במהלך התפתחותו. לכן, לא ניתן לעבור את הבדיקה לפני השבוע ה 16. במידה ואתן נדרשות לעבור את הבדיקה בשלב מוקדם יותר, ישנה בדיקה נוספת הנקראת סיסי שליה, אותה ניתן לבצע משלבים מאוד מוקדמים של ההריון.

הכירו את מי השפיר – הפרשות העובר הכוללות תאי עור המושלים במהלך התפתחותו

אז מה דוגמים במי השפיר? ראשית, חשוב לדעת כי מי שפיר הם הפרשותיו של העובר. ההפרשות הללו קיימות כבר משלבים מאוד ראשוניים של ההריון. חשוב להדגיש כי מעבר לנוזלים המאפשרים לרופא שלכם לדגום ולאבחן את מצבו הבריאותי של העובר, מי השפיר מהווים מעין שכבת מגן המקיפה את העובר מכלל צדדיו. במהלך כל שלבי ההריון מי השפיר מהווים בולם זעזועים לעובר, כך שגם אם אימו קיבלה מכה או זזה בחדות, הוא לא ירגיש זאת. מי השפיר כוללים תאי קיבה ותאי עור המושל במהלך התפתחות העובר. התאים הללו כוללים את הרצף הגנטי של העובר כך שניתן לאבחן בעזרת הבדיקה שלל מומים גנטיים. המום המרכזי שנבדק בבדיקת מי שפיר בשבוע 19 הוא כמובן תסמונת דאון.

ד"ר אמנון ראובן: דיקור מי שפיר
ד"ר אמנון ראובן: דיקור מי שפיר

אמנון ראובן מייסד המרכז לדיקור מי שפיר, מנהל היחידה האם והעובר במרכז. אמנון מגיע עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, מנהל פורומים מקצועיים, כנסים בתחום, השתלמויות ומחקרים רבים.

תוכן עניינים - על מה דיברנו במאמר?
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!