דיקור מי שפיר רופאים מומלצים

בדיקת מי שפיר עושים רק עם המומחים!

דיקור מי שפיר הוא בדיקה המשמשת לבחון הפרעות כרומוזומליות בעובר. מדובר בבדיקה פולשנית שכוללת סיכונים שונים. לכן, חשוב מאוד לבחור ברופא מומלץ וטוב לביצוע הבדיקה על מנת למזער סיבוכים אפשריים בעקבות דיקור מי שפיר.

דיקור מי שפיר רופאים מומלצים- מהו דיקור מי שפיר?

דיקור מי שפיר הוא בדיקה המתבצעת במהלך ההיריון. הבדיקה מיועדת לכל הנשים בלי קשר לגיל והיא מיועדת לאבחון העובר והתקדמות ההיריון. הבדיקה מתבצעת על ידי דיקור של שק ההיריון ושאיבת כמו קטנה של מי שפיר. את מי השפיר שנשאבו שולחים למעבדה גנטית לצורך ניתוח. לאחר הניתוח יתקבלו תוצאות שיעידו על קיומן או העדרן של תסמונות או מחלות בעובר. דיקור מי שפיר הוא בדיקה אמינה שתוצאותיה נחשבות לוודאיות ומהוות אבחנה סופית מוסמכת.

דיקור מי שפיר רופאים מומלצים- מה הסיכונים?

דיקור מי שפיר הוא בדיקה פולשנית שכוללת סיכונים שונים. ריכזנו לכם את הסיכונים השונים הכלולים בבדיקה:

  • הפלה– בדיקת דיקור מי שפיר מעלה את הסיכון להפלה. הסיכון להפלה אחרי בדיקה זו עומד על 0.1%, כלומר אחת מתוך אלף נשים. ישנם מקרים בהם הסיכון עולה בעקבות גורמים כמו היסטוריה רפואית ועוד. עם זאת, ברוב המקרים הסיכון הוא מזערי שכן הבדיקה מתבצעת תחת אולטרסאונד ובמידה שהמחט מתקרבת לעובר ניתן להזיז אותה.
  • ירידת מים– קיים סיכון לירידת מים לאחר בדיקת דיקור מי שפיר. הסיכון לירידת מים קטן מ1% ובדרך כלל החור בקרומים נסגר בספונטניות.
  • זיהום תוך רחמי– לאחר בדיקת דיקור מי שפיר קיים סיכון לזיהום תוך רחמי. הסיכון קטן מ-0.1%.
  • סיבוכים אצל האם– לאחר בדיקת דיקור מי שפיר קיים סיכון לסיבוכים אצל האם ביניהם זיהום ואף מוות. מדובר בסיכונים נמוכים במיוחד מאחר שהבדיקה מתבצעת בתנאים סטריליים במיוחד הכוללים ציוד סטרילי, כפפות סטריליות ואף ביגוד סטרילי של הרופא. יכול להיות מצב בו המחט תנקר את המעי ואז יהיה זיהום צואתי שיחדור למי השפיר אך מדובר בסיכון מזערי במיוחד שכמעט לא קרה מעולם.

דיקור מי שפיר רופאים מומלצים- חשיבות בחירת הרופא

דיקור מי שפיר הוא בדיקה פולשנית וחשוב מאוד להתייחס אליה כאל פרוצדורה ניתוחית. לכן, לאחר שהחלטת לבצע דיקור מי שפיר, חשוב מאוד לבחור את הרופא המדקר. חשיבות בחירת הרופא היא רבה שכן היא עלולה להקטין את הסיכונים הכלולים בבדיקה. בחירת הרופא הנכון עבורכם תוכל לתרום רבות לתהליך של דיקור מי שפיר.
כמו כן, מלבד בחירת הרופא שיבצע את הדיקור, יש חשיבות רבה לתקופה שלאחר הדיקור. חשוב מאוד לבחור ברופא שיהיה זמין למעקב מקצועי לאחר הדיקור על מנת לקבל מענה מיידי במקרה של סיבוכים אפשריים מהפעולה.

דיקור מי שפיר רופאים מומלצים- טיפים לבחירת רופא מומלץ

ריכזנו לכם מספר טיפים שיעזרו לכם לבחור רופא מדקר מומלץ

  • רופא מומחה– קודם כל חשוב לבחור ברופא מומחה בגניקולוגיה ומילדות. בררו האם לרופא יש ניסיון בביצוע דיקור מי שפיר בקרב נשים הרות.
  • כימיה– המלצה נוספת היא לבחור ברופא שאת מרגישה בנוח איתו ושיש לך כימיה בין אישית טובה איתו. כך תוכלי להתייעץ איתו ולהעלות חששות במידה שצריכה.
  • רופא זמין– כפי שציינו התקופה שלאחר דיקור מי שפיר חשוב מאוד. לכן, חשוב לבחור ברופא שיהיה זמין וייתן מענה לאחר הדיקור. בררי האם יהיה מענה של הרופא 24 שעות ביממה במקרה הצורך או שתאלצי להסתפק במזכירה או הפניה למיון.
  • ליווי של הרופא– מומלץ לבחור ברופא שילווה אותך לאחר הדיקור. יש רופאים שמבצעים את דיקור מי השפיר בלבד ויש רופאים שמלווים את המטופלות בתקופה שלאחר מכן, מתעניינים ומלווים במידה שיש צורך בהפסקת הריון.
  • בית חולים– על פי החוק, בדיקת דיקור מי שפיר צריכה להתבצע בבית חולים על ידי רופא מומחה בלבד. בתי החולים בהם ניתן לערוך בדיקת דיקור מי שפיר הם שיבא תל השומר, בלינסון, איכילוב, הדסה עין כרם, הדסה הר הצופים, מאיר, סורוקה, אסותא, וולפסון, זיו, רמב"ם, הרצליה מדיקל סנטר, מרכז רפואי כרמל, המרכז הרפואי שערי צדק, הלל יפה, אסף הרופא, מרכז רפואי העמק, יוספטל, ובי"ח ליס ליולדות.

דיקור מי שפיר רופאים מומלצים- כמה זה עולה?

קשה לענות על השאלה הזו באופן חד משמעי שכן תלויה האם הבדיקה מתבצעת אצל רופא פרטי או לא והאם מתקבל מימון לבדיקה. טווח המחירים לדיקור מי שפיר אצל רופא פרטי נע בין 1,500 ל-4,000 שקלים. המחיר מורכב משלושה אלמנטים-

  • תשלום לרופא המדקר שינוע בין 800 ל-2,500 שקלים.
  • תשלום לבית החולים בו נעשתה הבדיקה שינוע בין 800 ל-1,600 שקלים.
  • תשלום למעבדה אליה תשלח דגימת מי השפיר שינוע סביב 400 שקלים.

דיקור מי שפיר רופאים מומלצים- מתי יהיה מימון לבדיקה?

ישנם מקרים בהם משרד הבריאות יממן את הבדיקה. הזכאות למימון בדיקת דיקור מי שפיר תינתן במצבים הבאים בלבד-

  • אישה מעל גיל 34- אישה שנכנסה להריון בגיל 34 ומעלה, תקבל מימון לבדיקת דיקור מי שפיר על ידי משרד הבריאות. המימון יהיה מלא ויכלול את כל התהליך.
  • אישה שנכנסה להריון מתרומת ביצית או הקפאת עוברים- במקרה של הקפאת עוברים, חישוב הגיל הכרונולוגי יתבצע לפי מועד ההפריה ובמקרה של תרומת ביצים לפי גילה של התורמת.
  • תוצאות של בדיקות סינון מראות סיכון- במידה שהתוצאות של בדיקות הסינון בשליש הראשון או השני מראות סיכון מוגבר והיועץ הגנטי ממליץ על ביצוע בדיקת דיקור מי שפיר, הקופה של האישה תממן את הבדיקה.
  • סיבה רפואית כלשהי- במידה שקיימת סיבה רפואית לביצוע הבדיקה או שהיועץ הגנטי המליץ על ביצוע הבדיקה, בכפוף לאישור מהמחלה לגנטיקה, הבדיקה תמומן.

ד"ר אמנון ראובן: דיקור מי שפיר
ד"ר אמנון ראובן: דיקור מי שפיר

אמנון ראובן מייסד המרכז לדיקור מי שפיר, מנהל היחידה האם והעובר במרכז. אמנון מגיע עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, מנהל פורומים מקצועיים, כנסים בתחום, השתלמויות ומחקרים רבים.

תוכן עניינים - על מה דיברנו במאמר?
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!