רשלנות רפואית בהריון או טעות אנוש?

בדיקת מי שפיר עושים רק עם המומחים!

שלבי ההריון הינם שלבים מאתגרים והתקופה הלא פשוטה הזאת עבור האישה ההריונית ובני משפחתה יכולים גם למנות סכנות שנוצרו עקב רשלנות רפואית בהריון. ההשלכות של רשלנות רפואית במהלך ההריון הינן השלכות ארוכות טווח ובמקרים אלו קיימת הצדקה מצדכם להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית בהריון. עם זאת, יש להבדיל בין רשלנות רפואית ובין טעות אנוש.

 

מה ההבדל בין רשלנות רפואית לבין טעות אנוש?

במהלך תקופת ההריון נשים רבות פונות לרופאים שונים ומקבלות המלצות וטיפולים בהתאם למצבן. רשלנות רפואית אינה מקבילה לטעות אנוש אלא מתייחסת למקרים בהם לא קיבלתן את הטיפול הרפואי שמגיע לכן. בשביל שתוכלו להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית יש לייחס את המקרה למצבים שונים עליהם חלה הזכות להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית:

  • העברת מידע מוטעה במהלך תקופת ההריון אשר עלולה לסכן את העובר הינה בגדר רשלנות רפואית.
  • פענוח מוטעה או העדר בדיקות והסברה בזמן תקופת ההריון הינם בגדר רשלנות רפואית.
  • כאשר הרופא אינו מיידע את האישה ההרה לגבי מצבו הרפואי והגנטי של העובר, או כל התעלמות ממצבה הרפואי של האישה המחייב בדיקה מקיפה.
  • היעדר פעולה בגין סימנים המעידים על רעלת הריון.
  • היעדר הסברה לאישה בגין זכויותיה הרפואיים.

זאת רשימה חלקית של מצבים בהם קיימת רשלנות רפואית ולא טעות אנוש. כמו שאתם רואים, מצבים אלו הם מצבים מסכני חיים ומצבים בהם יכל היה או נגרם נזק לאישה ההרה או לעובר. בכדי שתוכלו לקבל את הזכות להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית בהריון נדרשות עדויות של מומחה רפואי, אתן חייבות למצוא הוכחה לטענות שלכן.

 

כיצד נוכל לקבל פיצויים?

בכדי שתוכלו להגיש את התביעה שלכן בגין רשלנות רפואית יש לאסוף ראיות מרגע בו מתעורר חשד לקיומה של רשלנות רפואית במהלך ההריון. לאחר מכן, פנו לעורך דין אשר יבדוק את הראיות הקיימות ולאחר מכן ניתן נקיים הערכת סיכויי תביעה. עורך הדין מכוון אתכם ובוחן האם קיימות עוד עדויות אשר יכולות לסייע לכם לצלוח את תיק התביעה ולאחר מכן יחל המשפט. עורך הדין הוא זה שמנהל את הדיונים ומייצג אתכם בבית המשפט. היקף הפיצויים תלוי במקרה הנתון ובהיקף הנזק שנגרם לכן עקב רשלנות רפואית בהריון. כמו כן, נתונים נוספים יכולים להעיד על היקף הפיצוי כמו: שיקום, טיפולים רפואיים, טיפולים פסיכולוגיים, עוגמת נפש וחומרת הנזק. במהלך המשפט ייתכן וניתן יהיה להגיע לפשרה מול הצד הנתבע בשביל לקצר את התהליך.

 

שימו לב, רשלנות רפואית בהריון מאפשרת לכם להגיש את התביעה עד שבע שנים ממועד המקרה. במקרים חריגים ניתן יהיה לחרוג מתקופת ההתיישנות כאשר מופיע נזק מאוחר, היעדר ידיעה ועוד. אם אתם סבורים שאתן זכאיות לפיצוי בגין רשלנות רפואית בהריון פנו לעו"ד מוסמך המתמחה בתחום זה.

 

ד"ר אמנון ראובן: דיקור מי שפיר
ד"ר אמנון ראובן: דיקור מי שפיר

אמנון ראובן מייסד המרכז לדיקור מי שפיר, מנהל היחידה האם והעובר במרכז. אמנון מגיע עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, מנהל פורומים מקצועיים, כנסים בתחום, השתלמויות ומחקרים רבים.

תוכן עניינים - על מה דיברנו במאמר?
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!