מה המחיר של בדיקת מי שפיר?

בדיקת מי שפיר עושים רק עם המומחים!

מה המחיר של בדיקת מי שפיר? בדיקת מי שפיר הינה הבדיקה היקרה ביותר במהלך ההיריון, מאחר והיא מצריכה מיומנות גבוהה מצד הרופא, בית חולים בו מתבצעת הבדיקה וכן עלות הבדיקה במעבדה.

לבדיקת  מי שפיר אין מחיר אחיד, והיא משתנה בהתאם לרופא ובית החולים, כאשר בחלק מהמקרים ניתן לקבל החזר על ביצוע הבדיקה, ולעיתים אף תשלום מלא מטעם משרד הבריאות. אז כמה בדיוק עולה לנו בדיקת מי השפיר? הנה מורה נבוכים.

מרכיבי מחיר של בדיקת מי שפיר

העלות של דיקור מי שפיר מורכבת משלושה חלקים:

תשלום לרופא – את בדיקת מי השפיר מבצע רופא מדקר מומחה, כאשר טווח המחירים נע בין 800-3000 שקלים, עבור הדיקור בלבד.

תשלום לבית החולים – דיקור מי שפיר ניתן לבצע רק בבית חולים, בין אם בית חולים ציבורי ובין אם בית חולים פרטי, כאשר טווח המחירים נע בין 800-2000 שקלים.

תשלום למעבדה – הדגימה של מי השפיר נשלחת אל מעבדה, כאשר טווח המחירים נע בין 400-1000 שקלים.

זכאות לסבסוד מלא של בדיקת מי שפיר

ישנם מיקרים בהם האם ההרה זכאית לסבסוד מלא של בדיקת מי השפיר מטעם משרד הבריאות. הבדיקה ממומנת כאשר:

  • האם ההרה חצתה את גיל 35 בעת הכניסה להריון.
  • כאשר בדיקות הסקר המקדימות הצביעו על חשד למום או פגם גנטי אצל העובר.
  • כאשר יש הפנייה של יועץ גנטי לביצוע בדיקת מי שפיר.

יש לציין כי סבסוד הבדיקה מתבצע רק אצל רופאים, בתי חולים או מכונים הנמצאים בהסדר. במידה והאישה מעוניינת לבצע את הבדיקה אצל רופא שאינו בהסדר של משרד הבריאות, יהיה עליה לשלם מכיסה.

החזרים מטעם קופות החולים לבדיקת מי שפיר

נשים אשר אינן זכאיות לסבסוד של בדיקת מי שפיר, יאלצו לשלם מכיסן על דיקור מי שפיר, אך ישנם מקרים בהם קופת החולים בה מבוטחת האם ההרה תשתתף בחלק מההוצאה על הבדיקה. חשוב לשים לב, כי בדרך כלל קופות החולים משתתפות בהוצאה על הבדיקה רק כאשר זו מתבצעת אצל הרופאים והמכונים שבהסדר. כלומר, אין למעשה בחירה בנוגע לרופא המדקר או לבית החולים בו יתבצע דיקור מי השפיר.

קופת חולים כללית – מבוטחות קופת החולים ישלמו השתתפות עצמית בסכום שנע בין 285-570 שקלים, תלוי בסוג הביטוח, כאשר הבדיקה מבוצעת במכונים שבהסדר עם הקופה.

קופת חולים מכבי – מבוטחות קופת חולים מכבי ישלמו השתתפות עצמית בסכום שנע בין 110-552 שקלים, תלוי בסוג הביטוח, כאשר הבדיקה מבוצעת במכונים שבהסדר.

קופת חולים מאוחדת – מבוטחות קופת חולים מאוחדת ישלמו השתתפות עצמית בסכום של 606 שקלים, כאשר הבדיקה מבוצעת במכונים שבהסדר.

קופת חולים לאומית – מבוטחות קופת חולים מאוחדת ישלמו סכום של 597 שקלים לבדיקה במכונים שבהסדר.

במידה והבדיקה מתבצעת במכונים שלא בהסדר, כלומר, כאשר האישה ההרה מעוניינת לבחור את הרופא המדקר ואת המקום בו יתבצע דיקור מי השפיר, ישנה אפשרות בחלק מקופות החולים להחזר חלקי בעבור ההוצאה על בדיקת מי השפיר. סכום ההחזר וההשתתפות בהוצאה תלוי בסוג הביטוח, ובדרך כלל מוגבל עד לתקרה של סך החזרי ההוצאות על כל בדיקות ההיריון.

בדיקת מי שפיר הינה בדיקה יקרה, אך ניתן להוזיל את העלות, או ליהנות מהחזר כספי על הבדיקה כאשר זו מתבצעת במסגרת ההסכמים וההסדרים של קופות החולים השונות. לכן, כדאי לבדוק את כלל האפשרויות העומדות בפניכן, במידה ואינכן זכאיות לסבסוד מלא של הבדיקה מטעם משרד הבריאות, וברצונכן לבצע את בדיקת מי השפיר.

ד"ר אמנון ראובן: דיקור מי שפיר
ד"ר אמנון ראובן: דיקור מי שפיר

אמנון ראובן מייסד המרכז לדיקור מי שפיר, מנהל היחידה האם והעובר במרכז. אמנון מגיע עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, מנהל פורומים מקצועיים, כנסים בתחום, השתלמויות ומחקרים רבים.

תוכן עניינים - על מה דיברנו במאמר?
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!